PANTA RHEI is een solide en betrouwbare onderwijsorganisatie. We staan voor kwaliteitsscholen die hun onderwijs voor de kinderen vormgeven vanuit een openbare of katholieke grondslag en elk vanuit een eigen onderwijskundige identiteit.

PANTA RHEI staat voor
  • PANTA RHEI, Kwaliteit vanuit identiteit.
  • Onze scholen werken vanuit een eigen identiteit binnen het onderwijskundig en pedagogisch kader van PANTA RHEI.
    Samen leren vanuit de eigen identiteit
  • We werken vanuit de basisovertuiging dat ieder mens gelijkwaardig is en er mag zijn in zijn eigenheid.
  • We zien ouders als gelijkwaardige partners van de school in het leren en ontwikkelen van kinderen, ieder vanuit de eigen verantwoordelijkheid.
  • We zorgen voor optimale en brede ontplooiing van alle kinderen
  • We staan en gaan voor een harmonieuze ontwikkeling van het kind op alle gebieden: cognitief, sociaal-emotioneel, creatief, cultureel en lichamelijk.
  • We zorgen voor een veilige, positief pedagogische en uitdagende leeromgeving, waarbij we tegemoet komen aan interesses van de kinderen.
  • Eigen verantwoordelijkheid in woord en daad binnen een helder kader
  • We staan en gaan voor een zelf-verantwoordelijke houding van kinderen, personeel en ouders
  • We leren de kinderen om verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf, voor anderen en voor de omgeving.