Instroom van leerlingen vanaf vier jaar

Voor kinderen, die later op onze school willen instromen, hanteren wij de volgende procedure.

Het is verstandig om eerst in het schema hieronder te kijken of er plek is. U kunt ook contact opnemen met Eric Koele (directeur) of Felien Duinisveld (onderbouwcoördinator) om te informeren of wij plek hebben op school op telefoonnummer 070-3274014.

Als wij geen plek hebben kunt u op de site van de gemeente kijken waar er wel plekken vrij zijn in Leidschendam-Voorburg.

Groep

Groep 8

32

0

Mocht er plek zijn, dan is het verstandig om eerst informatie in te winnen over onze school. U kunt zich aanmelden voor een info-uurtje. Zo ziet u de school in werking en kunt u uw vragen stellen.

Mocht u na deze bijeenkomst enthousiast zijn over de school, dan werkt het als volgt ;

U kunt uw kind schriftelijk voor-aanmelden, dit geeft nog geen garantie op een plek. Wij zullen bekijken of er plaats is in de desbetreffende groep. We hanteren een maximale groepsgrootte van 31  leerlingen per groep met een uitzondering tot 32 leerlingen. Deze plaats in principe voor interne mutaties. Boven dit aantal nemen we in ieder geval geen kinderen meer aan.

Wij zullen contact opnemen met de huidige school om informatie in te winnen over uw kind.  Dit doen we pas na afstemming met u. Zorgt u dat de huidige school op de hoogte is van uw vertrek, zodat zij niet voor verrassingen komen te staan? We zullen in kaart brengen of er een ondersteuningsbehoefte is en of wij deze kunnen bieden. Dit kan resulteren in een afwijzing als wij tot de conclusie komen dat we niet in de ondersteuningsbehoefte kunnen voldoen.

Bij wederzijdse instemming tot plaatsing, ontvangt u het aanmeldformulier voor onze school.